söndag, april 12, 2009

Plank och grodor

Idag har det blivit massor av trädgårdsarbete. Jag kan knappt slita mig för att laga middag. Här finns det som ni ser en hel del att rensa. Jag har kommit en bit på väg, men har också gett mig i kast med två stora jätterosenbuskar. Nu ser armarna ut som om jag slagits med en vildkatt. Maken och Siris pappa har rivit vårt gamla plank och byggt ett nytt. Det var en hel del pyssel med stämjärn, måttband och vattenpass, men det blir jättefint. Jag visar er resultatet imorgon. Var det någon som såg Aftonbladet igår? Där fanns en artikel om min trädgård och en bild på mig. Journalisten hade hittat mig via bloggen och ringde för en intervju. Det kom en fotograf och tog massa bilder och flera av dem visades i tidningen. Medan vi andra jobbade och slet, passade Siri på att pussa en groda för att se om det kanske blev en prins.Imorgon åker alla hem och det blir ganska tomt och tyst. Men till sommaren kommer de säkert igen!

Inga kommentarer: