måndag, april 06, 2009

Sol ute - sol inne

o3.00 kom vi hem från barnakuten. Sonen hör dit i ytterligare två månader. En timme sömn innan sonen ropade 04.00 och mådde dåligt. 07.00 provtagning på vårdcentralen. Hem och i säng igen och sonen sov gott till över 12.00 Under eftermiddagen mådde han något bättre. Läkaren ringde vid 15.00 med det efterlängtade beskedet att alla prover var OK. Strax därpå svimmade sonen på badrummet med badrumsdörren låst. Lätt panik en stund innan han kunde öppna dörren och jag såg att han var tämligen oskadd. Tur att jag fått provsvaren innan! Ikväll har han ätit ris med smör och pratar om storebrors kyckling han ska äta när han blir frisk. Solen har återvänt i mitt inre!

3 kommentarer:

EVA sa...

Hej Jacqueline,

Skönt att höra att Fabbe nu är bättre, usch ja, när barnen är sjuka blir man så orolig och jag kan verkligen förstå Din oro.

Så bra att han nu är frisk till påsk och kan äta många påskägg.

Har följt din blogg en tid och ser att du haft det kämpigt, så passa på att koppla av nu påsk och bara mys.

Det kan nog ta en tid innan du känner igen ditt gamla jag. Skönt att du tog semester, det har nog hjälpt till en del. Man får vara rädd om sig så länge man har sig!

Ha en toppen-påsk och hälsa alla i familjen.

Kom gärna o hälsa på mig på stugan om Du känner för det.

PS. Jag är jätteglad, Sandra har bestämt sig för att sluta med jobbet hon haft med solprodukter, hon har sagt nej till Mallorca och kommer hem 29 april och stannar hemma för gott. Hon ska bo hos mig i 3 månader, ska bli så roligt. DS

EVA

Anonym sa...

Hej Minne!

Jag är reporter, och skriver just nu om trädgårdsinredning. Du verkar ha en himla fin trädgård, och stort intresse för detta, så det vore kul att komma i kontakt med dig. Hittar dock inga kontaktuppgifter.

Du får hemskt gärna svara på detta, och berätta hur man kan komma i kontakt med dig.

Hälsningar,
Frida Hübenette Högberg

Minne sa...

Hej Frida!
Jag vet inte hur du hittade mina uppgifter men nu har vi pratats vid. Det var väldigt trevligt och spännande. Väldigt roligt att du hittade just min blogg och fastnade för den.