måndag, mars 02, 2009

Hemmadag

Måndagar är nästan min bästa dag. Då arbetar jag hemifrån och bestämmer över min egen tid. Sover lite längre, plockar undan och lägger in en tvätt innan jag sätter mig vid datorn och skriver. Men först tjuvkikar jag lite på mina favoritbloggar. Kan inte låta bli. Men sedan jobbar jag ganska koncentrerat. Sedan kommer sonen hem från skolan och vi snackar lite. Tonårsbarn tycker väldigt mycket om att man är hemma när de kommer hem från skolan. Om man finns där och har tur så kan de ha ganska mycket att berätta. På sina egna villkor och när de själva vill. Ibland åker vi iväg och tar en mysig fika på hans favoritfik. Det är härligt att ha tid! Idag har vi bokat tider på körskolan, snackat om matte och kollat priser och träningstider på gym. Jag älskar tonåringar och njuter av att fortfarande ha en kvar hemma. Det blir tomt när han också flyttar om ett par år. Ni som har små barn hemma. Njuuuut! För det går så väldigt fort innan de plötsligt är stora. (Fast det är väldigt skönt också att plötsligt ha massa tid för sig själv)

1 kommentar:

♥Min Eden♥ sa...

Hej hej!
Länka på du bara, det skulle vara skoj :)
ha det gött!