söndag, mars 01, 2009

Det börjar närma sig

Maken har slitit nästan oavbrutet varje kväll efter jobbet och hela helgen. Så nu är det i stort sett färdigt. Återstår lite lister, småmålning och sånt. Knappt har han hunnit montera de sista skåpen innan jag är där och ska fixa lite fint. Djupa suckar från maken som tycker jag har för bråttom och ställer fram för mycket. Han skulle helst inte ha en pinal framme om han fick välja. Inte lätta för honom att vara gift med ett sådant loppisfreak som jag. Och tonårssonen brås på sin far och smyger runt och plockar bort det jag sätter fram. Ha, ha, ha Familjeliv! Jag tycker i alla fall det är jättefint med en gammal tvättbräda till pynt. Och i den gamla trälådan där det förvarats cocos ligger nu min fina gamla hammare med träskaft och mitt fina blommig måttband. Mycket bra att ha vid inredning! Som ni ser är väggarna vitmålade och det gick över förväntan att måla på plastväggen. Maken var mycket skeptisk men nu är till och med han övertygad och tycker att det blev bra. Färgen verkar sitta som berget. Snart ska vi gå över golvet också med vit färg innan vi lägger tillbaka vår grova kokosmatta. Visar mer bilder när det är helt färdigt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du
Klart att du ska komma fram och säga hej! Vi finns i E-hallen (jag tror att det är den man kommer in i) i monter E:234.
Ska du ställa ut eller är du besökare?

Bea sa...

Så fint det blev och du verkar gilla inredning! Bjuder dessutom på trevliga tips :) // Bea

Marits vita skrin sa...

Åh vad fint det blir.
Så din karl tycker oxå att du är för snabb med att dekorera innan det hunnit blivit klart, hihi.

Kram