söndag, augusti 27, 2006

Tyst i huset!

Jag kunde inte hålla mig! Nu när maken och sonen krypit till kojs och dottern åkte hem till sig, så kliade det i fingararna. Måste bara skriva lite till! Tänkte berätta om ett kommande projekt i trädgården. Jag har en hörna där som ska bli ett "rum" med kryddväxter, buxbomshäckar och lite rosor. Och så en skön stol i skuggan att vila ut i efter rabattrensning. En mur ska målas vit, komposten ska bort, rosor ska flyttas och stenplattor ska läggas. Vi får se när det blir av. I det här hällregnet dag efter dag är det svårt att få något vettigt gjort i trädgården. Här är lite "före" -bilder så återkommer jag med "efter"-bilder när det är klart.

Den här muren ser ju inte så kul ut nu men den ska målas vit.

I runt rutorna ska planteras buxbom och i dem rosor och andra vackra blommor. Sedan ska jag alltså sitt i hörnan där mot norrväggen när det är lika varmts som det varit i sommar. Då ska jag titta mot den här sidan av garaget med rabatt och sedan ska det hängas växter och annat trevligt på väggen.

Ja, ni får tänka er hur det kan komma och bli så får ni se när det är färdigt.

En annan sak som jag gjort ikväll är att lobba för bloggandet. Både att läsa och att skriva själv. Jag berättade för vännen Eva om bloggen och hon blir kanske min första läsare. Hon har en underbar koloniträdgård som hon anlagt helt från grunden. Alla blommor är vita! Det är hur fint som helst. Jag lovar att ta med kameran nästa gång jag åker dit och ta lite bilder. Kanske börjar hon blogga själv en vacker dag och tar er med till sin trädgård.

Nu tänkte jag säga godnatt med en bild från vårt uterum som vi gjorde färdigt i våras. Min käre man byggde och jag inredde. Kolla själva! Ganska mysigt om man får skryta lite själv.

Inga kommentarer: