tisdag, augusti 29, 2006

Tänt ljus

Har precis kommit hem från jobbet, satt mig i soffan och tänt ett ljus. Regnet strilar utanför. Har lånat en bärbar dator och ska ägna kvällen åt att läsa alla fina bloggar som jag hittat. Har fått några kommentarer på min nystartade blogg vilket känns jätteroligt. Har också sett att många med mig varit på Trädgårdsmässan på Sofiero och tagit bilder liknande mina. Längtar efter att åter kunna lägga ut bilder, får se när det funkar igen. Men bilder på vackra saker kan man väl inte få för många av!!! På söndag ska jag till Slottsträdgården här i stan där det är aktiviteter. Bl. a. ska min favoritbutik Trädgårdsrum vara där och sälja saker. Då gäller det att hålla i plånboken för där kan jag köpa hur mycket som helst. En annan sak som jag längtar efter är min Madonna (My Donna) som jag beställt av Flitiga Myran och som är på väg. Hittade den på hennes blogg och den ser underbar ut. Hon ska få en riktig hedersplats när hon kommer!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vad roligt att du startat en blogg!! Välkommen till bloggosfären:)
Glöm inte att göra länkar i dina inlägg, i det här inlägget skulle det kanske varit intressant med en länk till Trädgårdsrum, Stottsträdgården och kanske en till mig också, så folk som läser bloggen kan kolla in vad och vilka du skriver om:)
Lycka till!
(My Donna är på väg, DHL hämtade igår, så du borde få den imorrn)

Nina sa...

Så madonnan är på väg hem till dig. Spännande jag kanske borde också beställa en ? `Bilder tack! Ha en skön dag!

Minne sa...

Kul att du tittade in. Tyvärr är jag inte så bra på det här än och har inte lärt mig länka. Håller med om att det är jättebra med länkar, så jag ska be dottern komma hit och undervisa mig. :)

Anonym sa...

Minne, det är jättelätt. Skriv inte texten som vanligt, det ordet som du vill göra till länk markerar du (klicka och dra så det blir grått)
sedan går du upp i menyn där du har dina verktyg. Där finns en symbol som ser ut som en länk, kätting. Klicka på den och en dialogruta kommer upp http:// är redan ifyllt, du fortsätter med resten:) Ibland är länkarna svåra och långa, då kan du gå in på aktuell sida, markera adressen och kopiera in den i rutan. Lätt som en plätt!! Lycka till!

Anonym sa...

Det blev ett litet fel:(
Skriv IN texten som vanligt.....ska det naturligtvis vara:)

Minne sa...

Anneli; Tack, jättebra. Det ska jag försöka. Är inte så väldigt haj på det här med datorer. Skriva kan jag men annat runtomkring känns svårt och ovant.

Stygga lillaloppan; ska lägga ut bilder så fort jag får datorn fixad hemma. Men Madonnan finns på bild hos Flitiga Myran. Den är jättefin. Förälskad direkt!

Nina sa...

Jodå jag har sett madonnan men inte när hon är hos dig...vart hon ska bo är jag intresserad utav...

Dagloria sa...

Jag lovar att komma hem och visa dig hur du länkar i helgen mamma!!