fredag, februari 18, 2011

Skratt o glädje

Jag förstår om ni tycker att det är tungt och sorgligt att läsa minna minnen. Det är tungt för mig att bära dem också. Men det innebär inte att jag inte älskar livet och gläder mig åt det. Till och med ganska ofta - ja för det mesta faktiskt. Jag har mycket att glädjas åt och mycket att leva för. Just nu längtar jag mycket till den 5 mars. Då kommer våra nya Thailandsvänner över helgen. Jag vet att det kommer innebära många och innerliga skratt och det är just vad jag behöver nu. Jag behöver skratta av hjärtans lust och fylla kroppen med energi. Vi kommer säkert titta på bilder och minnas vår underbara resa i Paradiset och vi kommer planera kommande resa. Så blandas sorgen åter med glädje och livet blir lätt att leva. Välkomna T och M!

3 kommentarer:

Zadig sa...

Kära min vackra kusin. Tack för att Du delar dina minnen. Du skriver så målande och jag ser inom mig fragment av det Du berättar. Även jag minns lite av detta tunga. Ja-livet är en törnestig, men glimtar av ljus och glädje hjälper oss att leva. Kram!Duvan.

Zadig sa...

Zadig sa...
Kära min vackra kusin. Tack för att Du delar dina minnen. Du skriver så målande och jag ser inom mig fragment av det Du berättar. Även jag minns lite av detta tunga. Ja-livet är en törnestig, men glimtar av ljus och glädje hjälper oss att leva. Kram!

nettan sa...

undrbara du ... jag vet att hela du sprudlar av liv ... njut av de ... de andra har du med dig oavsett du vill eller ej tyvärr... kram på dig