söndag, januari 28, 2007

Hej igen!

Ibland blir det verkligen långt mellan blogg-tillfällena. Tack alla som har skrivit snälla kommentarer till mitt förra inlägg. Min bror är opererad och allt gick bra. Han kurerar sig för tillfället och mår efter omständigheterna bra. Det känns så skönt. Idag har jag haft en mycket trevlig dag då en väninna och jag åkte till hennes favoritbutik Lovisa i Lund. Jag hade aldrig varit där och det var verkligen en mysig affär. Kunde handlat massor men höll i plånboken så det blev bara lite vackra kort. Visar bilder på dem en annan gång. Har inte fotat dem än! Efter det åkte vi hem till min väninna och inredde!! Hon ville ha lite hjälp att omvandla sitt hem till shabby chik- stil. Vi flyttade, testade, kånkade och ändrade av hjärtans lust. Timmarna flög iväg och vi hade jättekul. Visar några bilder som vi tog under tiden. Återkommer med fler när det blivit klart. Det här är alltså ett "Shabby chik-hem to be" och alltså inte klart. Men vi kom en bit på väg tycker jag. Hennes lilla skrivbord har tidigare varit grönt men blev ju väldigt gulligt nu som vitt. Den bruna lilla byrån under inredningsböckerna väntar på sin omgång av penseln! Det här underbara trägolvet hittade hon under en brun korkmatta i köket, och det väntar nu på en omgång av golvsliparen. VISST ÄR DET HÄRLIGT MED INREDNING!

3 kommentarer:

Mia sa...

Så godt å høre at din bror har det etter omstendighetene bra - og koselig å se et innlegg hos deg igjen. Så morsomt du og din vennine har hatt det da, med maling, ommøblering og det hele. For ja, det ER gøy med interiør... Gleder meg til fortsettelsen.

♥ Pia... sa...

hej ska bli spännande att följa shabby chic huset. skulle väldigt gärna ha det själv. Nu harjag shabby ändå tror jag :) lite slitet och nött av familjlivet!!

Anonym sa...

Her var det mye fint inne på bloggen din, kommer gjerne igjen om jeg får lov:-) Gøy å ominnrede, skulle ha gjort det selv, men tror jeg skal spørre en venninne om hun vil hjelpe meg. Så koselig når man er to:-) ha en fin søndag