måndag, oktober 08, 2007

Ordning och reda

Vi håller på att göra om arbetsrummet här hemma och har hittills kommit en bit på väg. Tidskriftsamlare, pärmar och lådor är inhandlade för att skapa lite ordning bland kaoset. Maken och jag satt en hel dag och rensade och sorterade och upprepade då och då med en slags pervers njutning: Oh, vad skönt det är att slänga och rensa! Tänk att det kan vara så kul att städa. Men jag måste säga att jag njuter när jag kommer in i arbetsrummet och ser denna ordning! På vår lilla utflykt till Fridas gård i lördags inhandlades lite småsaker. Ska visa mer senare men den här plåtskylten behövde jag verkligen. Jag tyckte det behövdes lite rosor här hemma! Hmmm!( vad maken tyckte är en annan historia)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses! Vilken snygg förvaring!!
Jag går igång på förvaringar, gillar liksom då allt har sin plats..på ett snyggt sätt, som här på bilden... Såå snyggt!!
Orning och reda..
/Vella

Anonym sa...

Märkligt..jag var inne i solkatters blogg. o hon hade dragit ut "din" ros från nätet på papper.. vacker var den din ståltavla..=)/ åsa

Hem och Lycka sa...

Å vad läckert, jag som ääälskar ordning! Underbar tavla också! kram

MODERN COUNTRY sa...

Ojojoj, dette var ryddig og lekkert! Inspirajon for meg selv, som lar det flyte litt om dagen :) Jeg skulle bare hatt noen flere hyller og skap tror jeg, hehe
Aina

Anonym sa...

Oh my god. Gör du det här för att vi andra ska få dåligt samvete...
Helén

Anonym sa...

Åh, vilken underbar skylt! Klart att du beöver den!!!
Jag håller själv som bäst på att skapa ordning och reda i hela vårt lilla hus här hemma. Det kännns så skönt att slippa röran i skåp och garderober. Och så mycket sk*t man samlar på sig, utan att veta om det...
Ha en fortsatt bra dag!