fredag, oktober 19, 2007

Dörren

Här är dörren som minner om underbara somrar. På landet där yngste sonen bott alla sina barndoms somrar. Vårt underbara paradis som jag fortfarande drömmer om. Där vi satt ljuva sommarkvällar och såg solen, stor och röd, gå ner över vattnet. Där solen för det mesta sken, barnen blev bruna om benen och livet var lätt att leva. Där månen hängde som en lampa och lyste ikapp med tusentals stjärnor när man nattkissade ute på åkern. Ja, jag saknar det ENORMT. Men allt underbart har ett slut och sommaren 2003 var vår sista i paradiset. Nu minns vi dofterna och ljuden, lukterna och känslan. Och vi njuter i ett annat och annorlunda paradis. Dörren och kaminen finns med som ständiga påminnelser. Bara en sån sak som att alla dörrhandtag var så underbara! LANDET JAG SAKNAR DIG!

2 kommentarer:

Eva Agnes sa...

Lite sorgligt låter allt detta. Jag vet hur det är att längta efter ett sommarparadis. Jag tillbringade många somrar i ett papradis på Särö. Ofta drömmer jag om det och att få uppleva det igen.
Ingen dörr eller kamin har jag kvar. Men en målning av huset som inte finns längre. Huset alltså.
Kramar Eva Agnes

Anonym sa...

Minnen och saknad - hur ofta har man inte känt en doft som påminner om förgången tid? En vacker dörr är en fint minne av er stuga. Vi var vid vår i dag och jag skulle sörja mycket om den inte fanns i familjens ägo. Vackra foton du har tagit. Ha en fortsatt skön helg =)