fredag, augusti 24, 2007

Min trädgård - Del 2

Minns ni min trädgård som ett bakvänt F? Om man står på stapeln och tittar i vinkeln mot den undre stapeln i F:et, så ser man detta. Till vänster skymtar vår grill, vår lilla nybyggda entré och det röda längst bort är cykelskjulet. Till höger är andra långväggen av garaget. Om man istället står vi cykelskjulet och tittar inåt så ser det ut så här. Ja jag hoppas ni fattar något för det är inte helt lätt att beskriva en trädgårds form med ord. Här en detaljbild på grillen som jag nog visat förut. Men den kan jag visa igen och varmt rekommendera om ni tänker bygga en grill. Jätteskön höjd att grilla vid. Samt bra med olika stora grillar för olika typer av fester. Är vi riktigt många tar vi båda grillarna. Träskivorna är lackade med båtlack men kommer ändå inte hålla så länge. I år har de verkligen fått stå ut med mycket regn. Jag har bestämt mig för att nästa år försöka få tag i snygga marmorskivor istället och få tillskurna i rätt mått. Någon som vet var man kan få tag på sådana? Gärna gamla i vit marmor! Imorgon väntar en av årets höjdpunkter. Den stora trädgårdsfesten på Sofiero slott. Lovar att fota där. Det brukar många med mig också göra, så vi lär nog få se många fina bilder därifrån på alla bloggar. Här en bild från förra året. En trästege som dessa ligger nästan högst upp på min önskelsita. Är det någon som läser här som har en att sälja till mig?

9 kommentarer:

Lime sa...

Super-duper fin trädgård. Det ligger lite jobb bakom den där, ser jag... och du kan verkligen vara nöjd :-)

Trevlig helg!

Minne sa...

Tack för komplimangen. Ja, visst har vi slitit en del i trädgården. Och ritat den. Men kul har det varit! Trevlig helg själv!

Anonym sa...

Vad fint ni har det..o pool.. skönt!!=) Fin grill också..förstår precis vad du menar med att den funkar så bra..=) Bra med avställningsyta osv..
O stegen.. du jag vill också ha en sådan..=)/åsa

MODERN COUNTRY sa...

Din terasse og hage minner meg nesten om de Spanske! Ja, du vet med mur, griller og fargerike blomster. Får nesten følelsen av å sitte ved middelhavet, helt underbart!! Gamle trästeger er jo så flott i en hage, ønsker meg en jeg og! Men du kan jo lage en selv. Ta gammelt treverk og spikre sammen...ja, den tanken har nemlig streifet meg selv...Aina (",)

Hem och Lycka sa...

Å hjälp vilken vacker trädgård!!

Elzie sa...

Vilka fina bilder du visar. Jag vet vart jag ska återkomma och få inspiration i vinter *s*.
Kram Elzie

Lavendel & Romantik sa...

Oj, vad du kan göra oss avis...Herre gud vilken mysig trädgård och grillplats och pool och och......Okey Kram/Majsan ;-)

J sa...

Vad härligt det ser ut med poolen!! Får jag länka till dig?

Minne sa...

Tack för alla snälla ord om min trädgård! Jesso; du får gärna länka till mig.