fredag, augusti 17, 2007

Jag har en last.

Det började med att min dotter sa åt mig att kolla en blogg. Alex Schulman. Hon trodde att jag antingen skulle älska eller hata den. Jag fastnade total och hatälskar. Inte bara Alex. För efter kort tid började hans dåvarande fästmö Katrin att blogga. Sedan började hans bror Calle blogga. Så har han länkat till sin svägerska som bloggar. Och nu har hans mamma Lisette Schulman börjat blogga. Herregud, jag sitter mer och mer fast och kan inte ta mig ur. Detta är fascinerande. En hel familj leder bloggtoppen i Sveige dag. Det är undehållande, galet och många gånger helt peverst. Gränslöst. Men jag älskar gränslösa människor. Som vågar sticka ut. Många gånger säter jag kaffet i vrångstrupen när jag läst Alex, Katrin och Calle. Men Calle har tyvärr slutat. Efter en månad och massa påhopp ( förståligt) verkade han ha fått nog. Men han har över 1000 kommentarer som bönar och ber honom att komma tillbaka. Jag hoppas också att han snart kommer tillbaka. I en eller annan form. Svägerskan och mamma Schulman är än så länge snällare- mer städade. Men intressanta i sitt sammanhang. Om ni inte redan läser dem- vågar ni testa.? Ni kan riskera att fastna!

Inga kommentarer: