söndag, augusti 12, 2007

Min trädgård - Del 1

Jag tänkte försöka mig på att beskriva min trädgård för er. Det finns en på framsidan av huset. Om den finns en hel del att säga och det berättar jag en annan dag. Nu tänkte jag beskriva baksidan. Den har jag ritat och designat helt på egen hand och upptäcke hur väldigt ROLIGT det var. Många nätter har jag legat sömnlös och funderat och klurat på olika möjligheter. Det var i samband med att vi byggde pool som den stora förvandlingen skedde. Tänk er trädgården som ett bakvänt F. Om man står längst ner på F:ets fot och blickar uppåt så ser man detta. Om man istället ställer sig längst upp vid F:et och tittar "neråt" då ser man detta. Längst ner i botten slutar F:et med vårt uterum.Om man står där "uppe" vid F:et och tittar mot den övre vinkeln, så blickar man mot mitt eget "sommarställe" som jag bloggat om tidigare. Bilden är tagen tdigare i somras, så nu finns det blommor runt soluret. Husväggen som skymtar till vänster är garaget. Eftersom varje inlägg bara accepterar tre bilder (för det mesta) så visar jag nedre delen av F:ets vinkel i nästa inlägg. Vilket sker imorgon eftersom klockan nu är halv två på natten. Hoppas ni lyckats hänga med i den här kanske något kryptiska beskrivning. Sov gott!

3 kommentarer:

Färjtorp sa...

Hej och tack för titten hos mig och för dina snälla ord =)
Du är så välkommen igen !
Här verkar det också vara mycket fint!
/Johanna

MODERN COUNTRY sa...

Heisann!
Men det er jo ikke til å tro for en fin hage du har! Ja, mener veldig luksuriøs med basseng og alle greier, hehe :)Der skulle det vært deilig med en dukkert når temperaturen blir for høy, herlig :) Du får nyte uka!

Anonym sa...

Mysig trädgård och va härligt med pool! Hängde inte riktigt med i F-liknelsen menmen!! Ha det toppen!! Ciao!