söndag, april 08, 2007

Regn hos mig

Vaknade idag fylld av energi och såg fram emot två hela dagar i trädgården. Rensa, gödsla och plantera stod på listan. Men när persiennerna åke upp var det bara grått, grått, grått och regn, regn, regn. Här i hörnan hade jag tänkt ligga på knä hela dagen men av det blev inget. Jag tycker inte om att hålla på ute i regnet. SÅ stort är inte mitt trädgårdsintresse! Men nu kan ni i alla fall se hur mitt projekt ser ut i starten. Plattorna ni ser på hög till vänster ska läggas ungefär där jordsäckarna står, som en liten planterings och vilohörna. Ni ska få se sen när det är färdigt! Ni som är observanta och har följt med bloggen ett tag kan se att muren till höger är vitmålad nu. Den var gul förut och inte så fin. Lite tröst skänker i alla fall detta vackra blommande plommonkörsbärsträd! (Som jag listat ut att det är) När man ser det så vet man ju att det är vår, även om det just idag känns kallt och ruggigt! Men inne är det varmt och gott och snart kommer de stora barnen hem på middag. Idag blir det lammstek med potatisgratäng och en god savaräng med tropisk frukt och punsch.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så mysig hörna du har! Det blir väl alldeles perfekt med en relaxhörna framför den vita muren. Sätta sig på en stol och ta igen sig och beundra blomningen... Dagen började bra här med sol men nu snöar det för fullt så det blev inte mycket gjort ute idag - men vätan behövs, på våren är växterna törstiga. Ha det så bra

Anonym sa...

Vi har också ätit lammstek i dag...gooott!
Du, vad det kliar i min fingrar när jag ser hur långt våren har kommit hos dig, jag blir så avis...

Dagloria sa...

Tack för mycket god middag mamma! Ser fram emot att sitta o läsa i relaxhörnan i sommar ;)

n o r d i n g å r d e n sa...

Va underbart att ha ett plommonkörsbärsträd i sin trädgård!!! Det blir nog jättefint med plattorna där och regnet och snön kommer ersättas av sol i nästa helg!! Mari.

Mia sa...

Uffa meg, med regn og det hele når man har tenkt seg ut i hagen for å jobbe! Men du får trøste deg med at mens du fikk regn, så fikk jeg snø! (heldigvis borte nå...) Og kirsebærblomstringen var bare nydelig.

Og den voksduken var utrolig fin... og tenke seg et rosa dørslag... (jeg kunne det, ja)

Stina sa...

Tack, vännen!
Men du, vilket vackert träd.
Kram Stina