måndag, april 02, 2007

Kärlek vid första ögonkastet!

Idag tog jag en lite tur till Plantagen och förälskade mig omedelbart i detta trädgårdsbord med två tillhörande stolar. I min iver att visa det är det inte monterat än, men fler bilder kommer senare. Blå rosor i keramik! Åh, så vackert och som en extra bonus är det hållbart också. Nu hoppas jag bara att jag får mycket pengar tillbaka på skatten! ;) Men inte nog med detta fynd! Strax föll mina ögon på ett helt bord med Kungsängsliljor- Frittilaria. Mina egna lökar, som jag skrivit om i ett tidigare inlägg, var tyvärr för torra och har inte kommit upp alls. Men nu ryckte jag till mig tre krukor av dessa. Jag ÄLSKAR dessa ljuva liljor med sitt karaktäristiska rutmönster. På Rusta hittade jag också ett set med tre fina flätade korgar. De kommer alltid till användning vid trädgårdspyssel.

10 kommentarer:

Mia sa...

Det bordet var bare utrolig flott. Skjønner godt at du tok det med deg fra Pantasjen. Og de liljene var også nydelige (har ikke hatt slike selv, men fikk lyst til det nå). Og kurvene din også, kjempefine (jeg er veeeeldig svak for kurver, og disse fikk jeg bare så lyst på, også...) Mange flotte stiklinger av pelargonier du også har. Jeg har noen, men for vel aldrig nok.

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket vackert bord! Från Plantagen!? Och Rusta! Ja, man kan verkligen göra fynd i de butikerna numera, bordet var verkligen vackert! Ja, de liljorna är ju bara så unika med sitt spräckliga vackra utseende! Mari.

♥ Pia... sa...

hej och jag som var på rusta i fredags ,såg inga tre korgar där...morrr.... vilket fint bord..PIA

♥ Pia... sa...

hej igen...nja small habits är en affär här i min stad och sedan så finns den lite runt om i värmland (Charlottenberg, Töcksfors m.m) hon som har affären är en norska som har haft affär i oslo förut, finns säkert hos någon sån där inredn.affär i närheten av dej. jag kan fråga henne var ifrån den är .. PIA

Anonym sa...

Vilken inspirerande blogg du har! Med många underbara trädgårdsbilder och bilderna på dina barn (helst de brottande bröderna) fick mig att le...typiskt pojkar :=}
Tack för din kommentar inne hos "mitt". Hit kommer jag fler gånger för att insupa lite inspiration!

Anonym sa...

Bordet är jättevackert! Jag gillar handarbeten både ute och inne och det finns inget vackrare än ett fint bord i en vacker trädgård.... Korgar kan man aldrig få förlite av - skulle kanske ta en tur till Rusta för att kolla läget...Jag höll i en vacker trådkorg för ett par veckor sedan men ställde tillbaks den - ångrar i dag.... Jag tittar varje dag efter min Kungsängslijor i rabatten - ´ännu inget synligt...

Minne sa...

mia; ja du har själv många fina korgar
Mari; älskar att göra fynd och spontanshippa
pia; synd att du missade korgarna. Kanske nästa gång!
Clara; roligt att du hittade hit. Välkommen tillbaka!
Lotta;Roligt att du också har Kungsängsliljor. Ska plantera mina i rabatten sedan.

Anonym sa...

Guuud vilket fint bort!
Jag längtar till vi flyttar och jag får en liten balkong att inreda..

Anonym sa...

Oj vilket otroligt fint bord det var. Fin blogg har du också! :) Trevlig Påsk.

Pernilla sa...

Åhå, vilket fint bord! Plantagen har blivit ett bra fyndställe verkligen! Och Rusta förstås…