onsdag, juli 25, 2007

Som Prinsessan på ärten

kan jag nu ligga och sträcka ut mig i min nya fina säng från Ilva. Fick syn på den precis på väg ut från affären och var tvungen att slå till direkt. Jag har länge längtat efter en större säng i uterummet istället för den lilla korgsoffan vi hade förut. Den var fin men inte så bekväm. Här är underbart att sträcka ut sig med en härlig bok eller ett korsord när regnet skvalar utanför. Som det ju gör ganska ofta denna sommar. Fortfarande nästan tre veckors semester kvar, så det blir nog några sköna stunder här.Det hela förde med sig lite allmän ommöblering, men jag tyckte det blev rätt mysigt till sist. Jag vet dessutom några andra som lätt kommer somna i denna soffa vid nästa besök här. Både stora sonen och stora dottern somnar alltid så fort de kommer hem hit. Varsågoda!!

13 kommentarer:

Hulda sa...

Så flott seng du har kjøpt. Den var bare så nydelig! Den var du virkelig heldig med. :)

Anonym sa...

Blev verkligen bra.. såg inbjudande ut!!!=)/åsa

Lime sa...

Det blev jättebra och sängen är superfin!

Anonym sa...

Åh en sån fin säng.... jag tror att jag också hade slumrat till i den vackra miljön som du har..... och visst får man göra det mysigt i uterum/altan nu när vi inte kan sitta ute och njuta av ljumna sommarkvällar......

Hem och Lycka sa...

Å vad härligt.. Zzzzz.. ;-)

Stina sa...

Verkligen superfint. Kramis

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, det var länge sen jag kikade in här nu!! Men vilken otroligt vacker säng du fått tag i, urtjusig!! Synd vi inte har Ilva här uppe... Mari.

Anonym sa...

Så himla fint det blev!!!
Gillar din blogg ska du veta. Den andas livsglädje!

Elzie sa...

Gu så fint!!!
Kram Elzie

MODERN COUNTRY sa...

Men så herlig seng du har funnet deg Minne!! Herlighet, den var jammen kjempeflott! Å, jeg har også ønsket meg en slik, men da til mitt gjesterom. Og jeg ville også ha lagt et flott pledd med masse puter på akkurat som du har gjordt :) Så koselig som det ble nå i ditt uterom, herlig!!

Nygammalt sa...

Förstår att ni alla trivs där. Vad mysigt att krypa upp där med en bra bok att njuta av när regnet knattrar på taket...vilket borde vara ganska ofta ;)
Trevlig helg. Kram.

Anonym sa...

Kära Syster! Så fint! Du borde hjälpa oss häruppe i Stockholm.
Pussar!

Dagloria sa...

Nu har jag haft min premiärtupplur och i sängen och kan konstatera att den är precis så skön som den ser ut! puss