måndag, juli 16, 2007

Sommarens bästa loppis

Det finns en loppis som jag aldrig missar. Det är loppisen i Janstorp. Jag planerar hela sommaren utifrån den. Och i lördags gick den av stapeln! De här fina fynden gjorde jag. De vackra gamla beslagen (dörrgångjärn) betalade jag 1:- styck för. Gamla, rostiga och ensamma låg de kvar när jag gick min säkert 100:e runda. Tack för det. Tavlan fick jag var 20 :- och den gamla lampan likaså. De två vackra karafferna blev mina för 15:- styck. Gammal kulram för 5:- och två ljushållaer för 1:- styck. En femkilostyng för en 5:a och en gammal trästöt för 1:-.Vilka fynd va? Fortfarande är huset fullt av folk. Både sonen, dottern och kära brorsdottern kom också hem till middag. Känns som värsta hotellet. Lite stökigt och stojigt är det allt då och då men ack så kärt. Ikväll spred sig ljuva toner över vår trädgård. Käre bror och hans söta fru ( som faktiskt är proffs) sjöng en underbar version av Cecilia Lind. Vackraste jag hört! Så blev det lite allsång alltmedan solen gick ner efter en ljuvlig dag i solen. Hoppas ni alla har det lika skönt!

6 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Ojj ojj vilka fina fynd du gjort..verkligen jättefina...vad roligt med huset fullt så där och med lite musik också..Kram Anette

LantlivsAnette sa...

Ojj ojj vilka fina fynd du gjort..verkligen jättefina...vad roligt med huset fullt så där och med lite musik också..Kram Anette

LantlivsAnette sa...

Men ojj hur kunde min kommentar visas två ggr !!

MODERN COUNTRY sa...

Å, for en deilig kveld det hørtes ut som :) Min familie elsker også og sitte til langt utover kvelden med sang og skravling, og det er så koselig! Spesiellt rundt et bål :) Nydelige funn du har gjort, likte de gamle dørslaga så godt. Sett de på Engelske cottage dører.
Ha en fin kveld gumman!

Hulda sa...

så flotte loppefunn du har gjort! Det bildet var nydelig, likte også veldig godt kulerammen. Så koselig med de som spiller gitar og synger Cecilia Lind, den er så fin.

Anonym sa...

Ja..loppis..är ju för kul! Man vet ju aldrig vad dagens skörd blir.. det var väl fina grejor du köpte..=) / åsa