lördag, december 09, 2006

Tillbaka igen...

Det var otroligt länge sedan jag bloggade och orsakerna är flera. Men nu tänkte jag försöka återvända och bli lite flitig. Tänkte börja med att visa hur min advetsljusstake ser ut i år. Jag köpte små söta zinketiketter som kom väl till pass här. Det är jättebra med blockljus tycker jag, för då kan ljusen tändas och brinna varje kväll. Det är så härligt med tända ljus nu denna mörka årstid. Även om vi här i Skåne har nästan sommarvärme med mellan 10-15 grader. I rabatten blommar faktiskt lavendeln! Som ni kanske märrk är det mycket vitt i mitt hem. Till jul hänger jag upp röda sidenband längsgardinvåderna för att få det lite juligt! Det blir ganska fint tycker jag. Några vackra julkulor tillsammans i en glasvas blir också fint Hyacinter och kanel blir också juligt! Ha en riktigt skön helg! Hoppas återkomma snart!

4 kommentarer:

Timotei sa...

Så hyggelig å høre fra deg igjen, Minne! Har savnet de fine innleggene dine. Du har et ordentlig koselig julehjem!

Hulda sa...

Så koselig at du er her igjen, Minne! Jeg har savnet deg jeg også. Fint å få se litt av julepynten din.

Anonym sa...

Kul att du är tillbaks :)

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Så bra at du er her igjen,har savnet deg mye.
Fin julepynt koselig pyntet.