lördag, november 04, 2006

Mitt änglabarn...

blev en ängel när hon var knappt tre år. På tre månader gick hon från att vara en frisk glad underbar liten tjej till att bli en ängel bland andra änglar i Guds himmel. ( det känns skönt att tänka att hon är däruppe och tittar ner på oss) Det är många år sedan nu, 26 faktiskt, men hon är fortfarande min förstfödda älskade unge, levande inom mig. Efter henne har det kommit tre underbara barn till och hjälpt mig att leva vidare. Jag lever ett bra liv idag men tänker ofta på min ängel. Idag lite mer än andra dagar. Har tänt ett ljus vid min ängels grav, liksom många andra gjort för dem de mist. Det är ofantligt vackert på landets alla kyrkogårdar. Jag och hennes pappa, min ungdoms största kärlek, lade ner granris runt gravstenen, där vi stack ner rosor i kärlekens röda färg.

Han har fått fyra barn efter henne och jag tre. Vi träffas fortfarande då och då - förenade för alltid av det mest smärtsamma. Men också av det allra, allra största. Vår förstfödda!

Jag tänder ett ljus ikväll för alla vi minns! Krama era kära hårt och var rädda om varandra!

10 kommentarer:

Ingrid sa...

Det var et vakkert og rørende innlegg. Takk for at du delte det med oss!

Tia sa...

Vakkert og vemodig...
Nydelig har dere pyntet graven til den lille engelen...
Sender deg varme tanker..

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Dette var nydelig innlegg.
Takk for at du deler dette med oss andre. Nydelig liten engel du har.
Varme tanker og god klem til deg.

Hulda sa...

Så trist med den lille jenta di. Nydelig innlegg, og så fint dere har gjort det på graven hennes. Allehelgens dag er jo en dag hvor vi alle minnes de i våre liv som er gått bort.

Anonym sa...

Kan inte vara lätt att forlor ett barn.

Timotei sa...

Jeg vet ikke hva jeg skal si. Så trist å måtte oppleve å miste barnet sitt...

Minna Mercke Schmidt sa...

Fick tårar i ögonen när jag läste ditt inlägg, livet är verkligen inte lätt alltid. Stor kram till dig!

Anonym sa...

JAg sitter här med tårar i ögonen! JAg ahr inga barn själv ännu, men brukar försöka säga till min Prins och mina föräldrar och vänner att jag älskar dem!

Sol sa...

Jeg sitter også her med tårer i øynene etter å ha lest innlegget ditt...og sett den nydelige jenta di....Det er så vondt å miste noen,og det å miste sitt førstefødte barn....,ja det må være verre enn alt.
God klem til deg.....

anna k. sa...

Jag känner verkligen för dig! Vad vacker hon är!!

Kram på dig!