fredag, mars 04, 2011

Älskade unge

Idag kände jag mig inget vidare men bestämde mig för att gå en promenad i sakta mak, få lite luft och rensa hjärnan. Jag satt på mig mina solglasögon för att skärma av världen lite, tog på mig min långa svarta kappa och lindade in mig i en stor svart halsduk. Sen gick jag ut i det grå och det disiga. När jag gått ett tag vill jag prata lite med äldste sonen för det var så länge sedan. Sedan följde ett långt samtal där alla mina tankar och känslor bubblade upp i mig. Kanske skulle han inte behöva ta det men varför ska bara mammor trösta barnen? När de är vuxna kan de kanske trösta lite tillbaka? Och det gjorde min älskade stora son. Han lyssnade och stöttade och när jag gråtit en stund sa han att han skulle komma över och fika lite. Jag traskade hemåt, köpte några bullar på vägen och väntade. Det ringde på dörren och där stod han men fyra röda rosor med tillhörande lapp. Det var fyra röda rosor, ett för varje barn. Och när jag läst lappen blev jag så rörd att jag grät och hulkade en lång stund med hans armar i en stor kram. Sedan fikade vi och hade en mysig stund och nu mår jag bättre, Min stora son är fantastisk och underbar. älskad av alla och mest av mig. Han går genom livet och ser bara möjligheter. Han är social och har tusen vänner. Han har lett och strålat sen han föddes och han skänker mig så mycket glädje. Vilket förstås även de andra barnen gör men detta inlägg är till honom. Tack för att du stöttade mig älskade son och tack för att du lovat ta hand om mig när jag blir gammal. Det känns så tryggt. Jag älskar dig och ska spara din lapp för evigt!

2 kommentarer:

Eva O sa...

Underbara Felix, han den efterlängtade i sin söta leoparddräkt med öron. Jag minns när han var nyfödd, blott några minuter gammal, så ringde du mig och sa att han hade kommit, jag glömmer aldrig det ögonblicket, jag vet hur mycket han betydde då och hur mycket han betyder idag. Du gör dina barn så fina! Kramar

nettan sa...

underbart... kram på dig