fredag, november 23, 2007

Trampet av små skor...

hör jag inte så ofta här hemma längre. Annat var det när barnen var små och det trippades runt både här och där. Som minne står barnens små skor i mitt nostalgisskåp bland annat fint. Min egen lilla Madonna som jag gjorde i första klass till skolans julkrubba. Långt innan det var "inne" med Madonnor. (Den blå lilla figuren längst till höger) Den blå handen till vänster är en avgjutning i plast av min 21-års hand som ingick i ett kontsverk. ( Plasthanden alltså) På den undre hyllan sitter min docka Bella-Donna som jag fick av min pappa när han varit bortrest länge. Fast då hade hon en fin blå klänning och slapp sitta naken. På övre hyllan samsas både min egen och dotterns Barbiedockor. Allt samlat i mitt fina gamla medicinskåp som jag fått köpa av väninnan E för många år sedan. Det går att klicka på bilderna så blir de större!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsvejs..jag har också små söta skor..till prydnad..Tittade på dem idag då jag torkade ur hyllan..
Ja.. det var inte igår någon gick i dem..=)/åsa