onsdag, september 19, 2007

Sjuk- så sjuk

Jag tycker lite synd om mig själv! För jag var så sjuk i helgen. Först jätteförkyld. Sedan en hemsk undersökning med 4 liter laxervätska , smärtstillande och lugnande. Sedan två dagar i sängen med knallhuvudvärk och kräkninger. Och när det äntligen var över så hade jag legat så länge att hela nacken låst sig. Igår var jag hos chiropraktorn - en räddare i nöden. Så idag har jag "lossnat" lite i nacken men går ändå på smärtstillande. Så det är synd om mig! Tycker jag. För att trösta mig tittade jag på dess söta små rosenknoppar som jag fått av grannen. Och så njuter av min nya hörna under trappan som jag ordnade till innan jag blev så sjuk. I skåpet har jag samlat alla min gamla lakan och fina dukar med spets. Så småningom ska skåpet efter moget övervägande målas vitt. Tavlorna på väggen har jag hittat på loppis och ramarna på en annan loppis. I sommar har min snälla man målat och fixat ramarna så de blev riktigt fina. Summa summarum kanske 25 kr per tavla. Det kallar jag fynd! Jag äslkar dessa gamla tavlor och tycker att de är SÅ vackra.

4 kommentarer:

FO - 2 sa...

God bedring til deg. :)
Du får trøste deg med og nyte synet av roseknoppene fra naboen og det flotte hjørnet under trappa ja. Bra jobba.
Det ble veldig fint.
Fine sammensetninger.
God helg. :)
Ida.

MODERN COUNTRY sa...

Ojda, det var da ikke så moro å bli så syk. Håper du har det bedre i dag! Og håper også at din mann tar godt vare på deg og gir deg det du trenger.
Så fint du ordnet under din trapp, skapet er jo skikkelig flott! Å, som jeg ønsker meg et slikt skap til mitt lintøy. Nå ligger det litt her og litt der i huset, men skulle så gjerne hatt alt på et sted og bare kunne lukke opp en dør og nyte alt det vakre. Du får ha en god bedring Minne! Kramar

LantlivsAnette sa...

Oj ojj ..hoppas att du kryat på dig nu...
Vilket fint skåp, med alla fina skatter i !
Kram Anette

Hem och Lycka sa...

Stackare, krya på dig! Vilket fint skåp!